logos-goodies

עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
בנייה ונדלן
זירת המומחים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
רפואה ובריאות
שיפוצים

כל מה שחשוב לדעת על התנגדות לצו ירושה

צוות האתר

כאשר הורה מבוגר נפטר, זו ללא ספק תקופה לא פשוטה עבור המשפחה. פטירתו גורמת לעצב ומצב רגשי לא קל. עם זאת, דווקא בתקופה זו על ילדיו של המנוח ובן/ בת הזוג לעסוק גם בנושא קר ומחושב שהוא חלוקת הירושה. עם זאת, אין מנוס אלא לעשות זאת. כאשר אדם לא הותיר אחריו צוואה, חלוקת הרכוש תתבצע בהתאם לחוק הירושה וכדי לממש את הזכות לחלוקת הרכוש על היורשים להגיש בקשה לקיום צו ירושה. הגשת הבקשה אינה עניין סופי. ניתן להגיש התנגדות לצו ירושה אם מוצאים מקום לכך, מה שיחייב לבדוק את הדברים שוב.

באילו מצבים יש מקום להגיש התנגדות לצו ירושה?

כדי לקיים צו ירושה פונים היורשים לרשם הירושות אשר מפרסם את הכוונה לקיים את צו הירושה בעיתון או בערוצי תקשורת אחרים. העניין מתפרסם למשך שבועיים לפחות בהם יכול אדם להגיש התנגדות לצו ירושה. יכולות להיות מספר סיבות להגשת ההתנגדות. אחת מהן היא שישנה צוואה בתוקף שכנראה לא כל היורשים היו מודעים לקיומה. כאשר ישנה צוואה בתוקף שהיא תקינה מבחינה משפטית חלוקת הרכוש תתבצע בהתאם לכתוב בה. סיבה נוספת היא חוסר עדכון לגבי סטטוס משפחתי של אחד היורשים ששונה, למשל כאשר המנוח התגרש זמן קצר לפני פטירתו וגרושתו עדיין רשומה בתור אשתו, מה שאמור לתת לה מחצית מהירושה. סיבה אחרת היא שלא כל היורשים החוקיים רשומים.

חשיבות הגשת התנגדות באופן מקצועי

הגשת התנגדות לצו ירושה יכולה להתבצע ע"י יורש או אדם אחר הנוגע לעניין באופן עצמאי. עם זאת, מומלץ מאוד להגיש את ההתנגדות באמצעות עורך דין שינסח את הדברים בצורה הברורה והמשכנעת ביותר. בהגשת ההתנגדות באמצעות עורך דין יש להוסיף ייפוי כוח המאשר כי המתנגד מייפה את כוחו של עורך הדין להגיש בשמו את ההתנגדות. כאשר מגישים את ההתנגדות צריך כל אחד מן המעורבים בעניין לקבל עותק וחשוב לפרט את כל הסיבות ואף לצרף מסמכים רלוונטיים. כמו בקשה לקיום צו ירושה, גם התנגדות לצו ירושה מוגשת לרשם הירושות.

עו"ד ירון גרוס הוא עורך דין המתמחה בענייני משפחה כולל כל הנוגע לירושות וצוואות. הוא מטפל בנושא במקצועיות ללא פשרות ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

צו קיום צוואה

צו קיום צוואה הוא מסמך אשר מונפק על-ידי הרשם לענייני ירושה, לאחר שהוגשה בקשה מתאימה ושולמו 2 אגרות (בסכום כולל

קרא עוד »

מדפסת לייזר צבעונית

מדפסות לייזר נחשבות לכאלה שמפיקות פלטים ותוצרים איכותיים במיוחד ובאופן כללי אפשר לומר שטכנולוגיית הלייזר היא חדו החנית בחדשנות והקדמה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן